تاريخچه ي آسانسور در ايران و سراسر جهان

بهترين مرجع آسانسور در ايران

تاريخچه ي آسانسور در ايران و سراسر جهان

۸ بازديد

آسانسور

 

از دير باز تا كنون مساله ي جابه جايي آب از معضلات انسان بوده است ، بعده ها اين خود آب بود كه در توليد نيرو براي جابه جايي اجسام نقش به سزايي را ايفا كرد كه در آغاز انقلاب صنعتي هنگامي كه آب به بخار تبديل شد ، تبديل به خدمتگذاري قدرتمند گرديد .

جالب است بدانيد آسانسور هاي اوليه توسط نيروي آب به حركت در مي آمدند .

بخار آب كه نقش وزنه ي تعادل آسانسور را بازي و كابين را به به بالا مي كشيد بخار آب واسطه اي براي بالا وپايين كشيدن يك پيستون درسيلندر  پيش راندن يك موتور رانش مستقيم ويا كشيدن يك كابل بود .

نيروي آب ميتوانست با قدرت عظيم خود بار هاي سنگيني را به سمت بالا بكشد .

“درطول دوره استفاده ازسيستم هيدروليك صنعت آسانسور آموخت كه چگونه با استفاده ماهرانه ازوزنه تعادل و آكومولاتور فشارآب راافزايش  دهد”

در ابتداي استفاده از اين فن آوري فقط بار هاي بزرگ توسط سيستم هاي هيدروليك در اسكله ها ، كارخانه ها و كارگاه ها جابه جا مي شدند .

بعدها با اعمال تغيير در اين سيستم امكان جابه جايي بار هاي سبك و همچنين مسافر با سرعت بالا توسط اين سيستم فرآهم آمد .

در آن زمان كشور انگليس در خط مقدم توسعه ي سيستم هاي بالا بر براي مصارف خانگي و صنعتي بود اما اين فرانسوي ها بودند كه كاربرد هاي تازه اي به منظور ترويج فرهنگ و تفريح براي آن يافتند و اين سيستم را در برج ايفل به كار گرفتند .

سيستم هيدروليك بار ديگر توانست افتخارات خود را از اين بازار كسب كند اما اين بار روغن جايگزين آب شده بود ، حال اين بار نوبت آمريكايي ها بود كه توانستند سيستم هوا-روغن را با سيستم تمام روغن جايگزين كنند ، سيستم هاي هيدروليك در اوايل كار خود مصارف صنعتي داشتند كه بعده ها با ظهور پمپ هاي كم صدا توانستند جاي خود را در مصارف خانگي نيز باز كنند .

اميدواريم از اين مقاله ي ارائه شده توسط شركت ديبا صعود لذت برده باشيد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.